Predstavnica YALS-a na međunarodnom simpozijumu o obrazovanju odraslih u Zadru

Izveštava Marija Pejatović

Treći međunarodni andragoški simpozijum ‘Osiguravanje kvaliteta u obrazovanju odraslih’
održan je u hotelu Kolovar u Zadru, 28. i 29. maja 2015. godine. Na poziv Društva za obrazovanje odraslih iz Beograda, simpozijumu je, kao predstavnik YALS-a, prisustvovala Marija Pejatović.
Na početku simpozijuma predstavljena je platforma za učenje odraslih EPALE (više informacija na https://ec.europa.eu/epale/en) koja predstavlja mogućnost umreženja i razmene za institucije koje se bave obrazovanjem odraslih.
Nakon toga Roisin Sweeney predstavila je QQI, Kvalitet i kvalifikacije Irska od osnivanja do danas. Sledeći model koji smo videli bio je onaj koji funkcioniše u Češkoj. Ovaj model predstavila je Erika Konupčikova iz AIVD ČR. Ovde postoji pet nivoa i ustanove, u zavisnosti od ispunjenja standarda,dobijaju jednu do pet zvezdica.
Sledeća je bila Ruth Jermann iz Švajcarske federacije za učenje odraslih i njihova EduQua, oznaka za kvalitet za učenje odraslih. U ovom modelu glavni fokus je na treneru (SVEB). Ovo je model na čijem se uvođenju aktivno radi u Srbiji.
Naredni govornik bio je iz Slovenije, Andrej Sotošek iz Andragoškog centra Slovenije i njihov model samoevaluacije POKI (Ponudimo odraslima kvalitetno obrazovanje). Oni su razvili i spoljašnju evaluaciju i uspostavili Zeleni znak kvaliteta kojim institucije dokazuju kvalitet kada se javljaju na tendere. Detalji se mogu videti i na sajtu www.acs.si.
Poslednja govornica prvog dana Konferencije bila je predstavnica Eaquals-a, Susan Sheerin koja je prikazala šta predstavlja kvalitet u školama stranih jezika i kako Eaquals to kontroliše.
Drugog dana konferencije prvo se predstavio Berislav Božanović ispred Zajednice za strane jezike pri HGK-u (Hrvatska privredna komora) i ukratko prezentovao znak Hrvatska kvaliteta uspostavljen u Hrvatskoj.
Nakon toga priključila sam se radionici koju su vodili Berislav Božanović i Valnea Bressan, inspektor EAQUALS-a. U sklopu radionice testirali smo tri tablice za samoevaluaciju i to za nastavnike, direktore nastave i menadžere. Zajednički je zaključak da se ove tablice za samoprocenu, iako razvijene za škole jezika, vrlo lako mogu prilagoditi svim programima za učenje odraslih. Tablice i drugi dokumenti se mogu videti na sajtu www.zajednicazsj.org.
Kao što smo i mogli pretpostaviti u Evropi i okruženju se umnogome radi na akreditaciji programa sa ciljem da se unapredi kvalitet neformalnog obrazovanja.

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.