Izveštaj o seminaru poslovnog engleskog u organizaciji YALS-a i Britanskog saveta sa Mark Waistell-om

Koja je tvoja niša poslovnog engleskog?
Dekonstrukcija i konstrukcija koncepata nastave poslovnog engleskog

Seminar je održan u Gvarnerijus centru lepih umetnosti u Beogradu 26. maja 2012 i prisustvovalo mu je 92 učesnika. Skup su otvorili Marija Pejatović, Predsednica YALS-a, i Tony O’Brien, Direktor Britanskog saveta Srbije. G. O’Brien je istakao značaj umrežavanja i stručnog usavršavanja nastavnika engleskog jezika i u Srbiji i u regionu, kao i na značaj unapredjivanja kvalitetne nastave jezika, za šta je odao posebno priznanje YALS-u, Udruženju škola stranih jezika Srbije. On je takođe izrazio zadovoljstvo realizacijom zajedničkog projekta BS i YALS-a u oblasti direktne i online nastave/učenja „Engleski za međunarodnu saradnju – Engleski za IT“ u velikom broju gradova širom Srbije u proleće 2012, o kom je g. Kristijan Rajković iz BS-a učesnicima prikazao video između sesija seminara.

U prvoj sesiji, „Anatomija nastavnika Poslovnog Engleskog“, Mark Waistell je pružio učesnicima živopisnu disekciju/rekonstrukciju nastavnika poslovnog engleskog korišćenjem rekvizita plastičnog ljudskog skeleta kao polaznu tačku na koji je simbolično postavio veliki broj različih uloga nastavnika poslovnog engleskog, uvažavajući promene u koncepcijama, sadržini, resursima i veštinama. Posle ovoga je usledila diskusija o minimalnom skupu veština koje dobar nastavnik poslovnog engleskog treba da teži da razvije, sa zaključkom da one treba da uključe sposobnost prepoznavanja potreba učenika, poznavanje lingvistike, sposobnosti planiranja kursa i dobre veštine nastave engleskog kao stranog jezika. Ova sesija je završena sa pregledom novog pristupa obučavanju i citatom koji upozorava nastavnike na pomeranje nastave engleskog na sve mlađe učenike, što eventualno može da dovede do smanjenja uticaja stručnjaka za engleski na kreiranje i realizaciju programa nastave engleskog.

Druga sesija, „Ma, šališ se!“, pokrila je ulogu humora u nastavi poslovnog engleskog, počev od psiholingvističkog utemeljenja za uključivanje humora u nastavu engleskog, posle čega su usledile razne definicije i pogledi na humor i objašnjenje poslovnih i obrazovnih razloga njegove upotrebe, kao i fizičke i psihološke prednosti. Zatim je g. Waistell prešao na najbolje načine upotrebe humora, gde je uzeo u obzir kulturne razlike i istakao njegove univerzalne karakteristike, završivši sa korisnim konkretnim savetima za nastavnika, upozoravajući da humor ne treba da bude sam sebi svrha nego treba da se integriše sa ciljevima nastave/učenja.

U trećoj sesiji, „Internacionalizacija, inovacija i međunarodna šansa“, g. Waistell nam je prvo skrenuo pažnju na trenutnu međunarodnu situaciju u kojoj u oba smera preovlađuje govor  između neizvornih govornika engleskog jezika i njene implikacije na nastavu engleskog jezika. Zatim je razmotrio osnove komunikacije i ustanovio zajedničko jezgro poslovnog jezika i poslovnih veština koje je potrebno korisnicima poslovnog engleskog, kao i direktorima i kompanijama koje se trude da postignu međunarodni uspeh. To zajedničko jezgro je proširio razmatranjem međunarodnih komunikacija, svesti o međukulturnim razlikama i međunarodnom radu.

Mark Waistell je ostavio dubok utisak na učesnike, pre svega zahvaljujući sveobuhvatnosti u pristupu, u kom je vešto spojio teoriju i praksu nastave poslovnog engleskog, pribegavajući i širokom ličnom iskustvu u nastavi i obučavanju. Neočekivano široki obuhvat njegovih prezentacija je pružio polaznicima izuzetno informativno iskustvo, naročito kada se uzme u obzir da je do sada oblast poslovnog engleskog u Srbiji bila ili pokrivena fragmentarno, ili usmerena na prilično uzak krug nastavnika koji rade u specijalizovanim obrazovnim institucijama. Njegove sesije su bile veoma interaktivne i ne samo prosvetljujuće nego i izuzetno zabavne. Pokazao je da on sam najbolje predstavlja sopstveni moto: „Budi opušten prema sebi a ozbiljan prema radu“.

Izvestilac: Mirjana Ljiljak-Vukajlović

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.