Seminar YALS-a i Britanskog saveta sa Džejmi Kedijem

Slika, video i pripovedanje

Toni Obrajen, Direktor Britanskog saveta, Marija Pejatović, Predsednica YALS-a i Džejmi Kedi, predavač, na otvaranju seminara

Toni Obrajen, Direktor Britanskog saveta, Marija Pejatović, Predsednica YALS-a i Džejmi Kedi, predavač, na otvaranju seminara

Izvestilac: Jelena Spasić

YALS i Britanski Savet su organizovali još jedan brilijantan seminar, 23. marta, u prelepim prostorijama Gvarnerijusa, Centra lepih umetnosti u Beogradu. Džejmi Kedi, poznati nastavnik, nastavnik-trener, pisac, prezenter i “neumorni inovator” je održao seminar pod nazivom “Slika, video i pripovedanje”. Džejmi Kedi je osnivač Lessonstream.org, sajta na kome istražuje potencijale onlajn videa u učionici i gde predstavlja ideje koje, po njegovim rečima, “inspirišu nastavnike i uključuju učenike u nastavni proces”.

Seminar su toplom dobrodošlicom otvorili Marija Pejatović, Predsednica YALS-a, i Tony O’Brien, Direktor Britanskog Saveta Srbije. Oni su oboje izrazili veliko zadovoljstvo što su u mogućnosti da, još jednom, pruže nastavnicima priliku da rade na svom stručnom usavršavanju i da, samim tim, poboljšaju nastavu u svojim školama.

Seminar je bio podeljen na četiri radionice, a svaka od njih je prikazala veliki broj različitih i inovativnih ideja koje se mogu koristiti u nastavi jezika. Prva sesija pod nazivom “Zadržavanje/pokrivanje slike” je držala nastavnike zainteresovanim do samog kraja – g.Kedi nam je pokazao kako jedan video klip možemo pretvoriti u vežbu sa popunjavanjem praznina, vežbu sa pitanjima i odgovorima, vežbu tačno ili netačno, dovrši priču ili bilo koji drugi tip vežbe koji nam padne na pamet a da je učenicima interesantan.

Druga sesija “Priča u slikama” istraživala je načine efektivne upotrebe fleš-kartica u nastavi i podvukla značaj Džejmijevog principa u nastavi “kaži nešto, pitaj nešto” kojim se učenici uključuju u nastavu što je moguće više.

U trećoj sesiji “Rastavljanje video klipa na delove”, g.Kedi je diskutovao o sedam načina da se video klip učini korisnim u nastavi. Još jednom je podvukao značaj “podsticanja učenika da zaista koriste jezik”, jer na taj način imaju najviše koristi od nastave.

Četvrta sesija “Video-pripovedanje” je govorila o kombinaciji video klipa i pripovedanja, ili kao što ste verovatno pogodili, o načinu pričanja priče kroz upotrebu video klipa – i mi smo zaista i prisustvovali stvaranju simpatične ljubavne priče između dve boce mleka.

Može se reći da je ovaj seminar proširio naše vidike i obogatio naša znanja pokazavši nam kako je zapravo lako učiniti naše časove interesantnim a naše đake zainteresovanim. To je potvrdilo i stotinak zadovoljnih nastavnika po završetku seminara.