Seminar Carol Read u organizaciji YALS-a i Britanskog saveta pobudio veliko interesovanje

Carol Read with YALS representatives, Belgrade, 21.11. 2015

Kerol Rid sa predstavnicama YALS-a, Beograd, 21.11.2015

Izveštava: Mirjana Ljiljak-Vukajlović

21. novembra 2015 Kerol Rid je održala seminar pod nazivom “Kreativnost inspiriše i nastavnike i učenike“ u Sava centru u Beogradu. Ovaj događaj, u kom je učestvovalo više od 400 učesnika iz cele Srbije je jedan od mnogih u nizu događaja koje su zajednički organizovali Udruženje škola stranih jezika Srbije „YALS“ i Britanski savet. Zvanično ga je otvorila predstavnica YALS-a Maja Gavrilović, koja je istakla da je u okviru šesnaestogodišnjeg unapređivanja kvaliteta nastave i učenja jezika održavanjem profesionalnih standarda YALS dao značajan doprinos stalnom obučavanju i usavršavanju nastavnika. Skup je takođe pozdravila novopostavljena direktorka Britanskog saveta Kler Sirs, koja je predstavila predavačicu Kerol Rid, sadašnju potpredsednicu IATEFL-a, autorku nagrađene knjige „500 aktivnosti za osnovnu školu“ i trenerku nastavnika.

Seminar se sastojao iz četiri sesije. U prvoj, pod imenom „Koncept kreativnosti“ Kerol Rid je tragala za definicijom ovog neuhvatljivog pojma u domenu nastave i učenja. Istražila je pitanja razlike između kreativne nastave i nastave u cilju kreativnosti, kao i kreativnosti sa velikim „K“ i malim „k“. Ova sesija je obuhvatila i strategije za podsticanje kreativnosti u kontekstu učionice. Drugi deo seminara pod naslovom „Kako da unaprediš kreativnost u svom razredu“ usredsredio se na metode i specifične aktivnosti za stimulisanje kreativnosti učenika na različitim nivoima znanja i uzrasta. Sledeća sesija je bila „Magija vremena za priču“ koja je obradila razloge za korišćenje priča u nastavi engleskog jezika, praktične tehnike nastave, kriterijume za biranje priča i savete za čitanje ili pričanje priča. U poslednjoj sesiji nazvanoj „Snaga slikovnica“, Rid je govorila o uticaju slikovnica na razvoj veština kritičnog i kreativnog razmišljanja, međukulturnoj kompetenciji i društvenoj odgovornosti i preko primera iz prakse pokazala koliko su one važne u razvoju jezičkih veština i pismenosti.

Seminar je ocenjen izuzetno pozitivno od strane učesnika – nastavnika kako iz državnih tako i privatnih škola, u rasponu od početnika do onih sa višedecenijskim iskustvom. Pored pružanja učesnicima vredne teoretske osnove važnosti podsticanja kreativnosti u nastavi i učenju jezika, Kerol Rid je pokazala da ima veliko praktično iskustvo nastavnice kada je, između ostalog, demonstrirala niz kinestetičkih aktivnosti za priču sa igrom prstiju o g.Migoljku i g.Vrtirepu, a naročito je osvojila simpatije učesnika kada je predstavila model za karakterizaciju životinja u priči „Boli me šapa“, za šta je nagrađena dugim oduševljenim aplauzom.